Skuteczny marketing B2B w IT

Aby stać się czołową firmową IT, nie wystarczy tylko produkować wysokiej jakości sprzętu i zatrudniać wykwalifikowanej kadry. Potrzebna jest także dobra reklama. Ze względu na to, że Internet stale rośnie w siłę, warto inwestować w przekazy marketingowe za jego pośrednictwem. Jakie metody stosować jeśli chodzi o marketing B2B w IT?

Marketing B2B w IT – jak robić to skutecznie?

Istnieje wiele metod stosowanych przez specjalistów od marketingu internetowego, które wybierane są na podstawie założonych celów rozwojowych obsługiwanej firmy. Niektórym zależy wyłącznie na wzroście sprzedaży, innym natomiast na rozwijaniu stałych i trwałych relacji z klientami. Ważne, aby podczas planowania strategii marketingowej poruszyć wszystkie najważniejsze kwestie i dokładnie określić co będzie wyznacznikiem osiągnięcia sukcesu i zamierzonych i wytycznych. Skuteczna strategia jest zawsze ściśle spersonalizowana i przygotowana w każdym detalu.

Przykłady metod marketingu B2B w IT

Jednymi z najskuteczniejszych metod marketingu online są SEO oraz PPC. Ich głównym zadaniem jest poprawa widoczności firmy w sieci.

Działania SEO dbają o widoczność poprzez wyniki organiczne w wyszukiwarce. Dzieje się tak dzięki m.in. właściwemu linkowaniu zewnętrznemu oraz wewnętrznemu i wartościowemu contentowi. Należy przeanalizować jakie słowa kluczowe powinny znaleźć się na stronie, aby użytkownik miał szansę trafić na konkretną ofertę. Frazy te powinny pojawiać się w kategoriach i opisach produktów, na blogu firmowym oraz w pozostałych treściach pisanych, jakie można znaleźć na stronie. Chcąc skorzystać z usług SEO, należy liczyć się z comiesięcznymi opłatami dla agencji marketingowej. Ale każde kliknięcie linku przez potencjalnego klienta, jest całkowicie darmowe. Co więcej, wyniki organiczne szczycą się wysokim zaufaniem wśród internatów, a więc istnieje duża szansa, że jeśli strona pojawi się na górze wyników, to postanowią ją odwiedzić.

Kampanie reklamowe w Google, na Facebooku, LinkedInie czy innych portalach i mediach społecznościowych, wiążą się z dodatkowymi opłatami za każde kliknięcie linku. W zależności od wykupionego abonamentu będą to różne rodzaje opłat. Istotne jest ustalenie odpowiedniego budżetu, dzięki któremu reklama będzie wyświetlać się na wielu osób. W odróżnieniu od działań SEO jej efekty są zauważalne natychmiast po uruchomieniu kampanii. Tzn., że na widoczność nie trzeba czekać tygodniami, a nawet miesiącami, ale na górze wyszukiwarki jest się widocznym od razu.

Dobra widoczność w sieci oznacza, że ma się szansę na przedstawienie swojej oferty większej ilości osób, a co za tym idzie, zwiększa się szansa na transakcję.

Osoby zajmujące się marketingiem B2B w IT wiedzą jak istotne jest odpowiednie podejście do klienta i przedstawienie mu oferty w interesujący sposób. Znają również sposoby na podtrzymywanie relacji jak i zdobywanie nowych leadów. Dlatego chcąc rozwijać swój biznes IT, warto skierować się do agencji marketingu internetowego, która przedstawi skuteczną strategię promowania firmy.

Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@fauxels