Pozycjonowanie strony – co to jest i jak pomoże Ci rozwinąć biznes?

Czy każda strona może znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyników Google? Oczywiście, że nie. Do tego potrzebna jest dobrze zaplanowana strategia marketingowa, nastawiona w dużej mierze na pozycjonowanie. Na czym ono polega i co może wnieść pozytywnego do Twojego biznesu?

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to wszelkie działania mające na względzie podniesienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce i wyniesienie jej do pierwszej dziesiątki wyników. Działania SEO wchodzą w skład wszystkich akcji dotyczących pozycjonowania i towarzyszą takim elementom jak content marketing oraz link building. A więc nie można używać pojęć SEO i pozycjonowanie na zamiennie. Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie kwadratów i prostokątów. Chociaż każdy kwadrat jest prostokątem, nie każdy prostokąt jest kwadratem. Tak samo działania SEO to nie zawsze pozycjonowanie, ale pozycjonowanie składa się także z SEO.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie?

Coraz więcej firm inwestuje w pozycjonowanie, ponieważ ich właściciele rozumieją istotę bycia widocznym w sieci. Dlaczego widoczność pomaga w rozwoju biznesu? I co jeszcze można osiągnąć dzięki skutecznym działaniom agencji marketingowej?

Wzrost widoczności

Żeby ktoś mógł trafić na Twoją ofertę, musi dotrzeć do Twojej strony. W tym celu musisz być widoczny w wyszukiwarce. Co może w tym pomóc? Między innymi content marketing a dokładnie słowa kluczowe. Są to frazy, które użytkownik wpisuje do wyszukiwarki, aby odnaleźć odpowiedź na dane zagadnienie. Te słowa powinny znaleźć się w tekstach na Twojej stronie – opisach produktów lub usług, wpisach blogowych czy case study. Większa widoczność w sieci to wzrost rozpoznawalności marki oraz szansa na większą liczbę odwiedzin strony.

Renoma eksperta

Teksty specjalistyczne pojawiające się na stronie pomagają w zdobyciu opinii eksperta w swojej dziedzinie. Niezależnie od tego czy prowadzisz sklep z odzieżą damską, firmę kurierską, czy studio fotograficzne. Warto, aby na Twojej stronie pojawiały się wpisy informujące czytelników o danych zagadnieniach, dające im konkretne porady czy po prostu pokazujące zalety lub wady pewnych produktów. Najważniejsze, aby opierać się o wiarygodne źródła i przedstawiać informacje w interesujący i angażujący sposób. Dzięki temu użytkownicy będą wiedzieć, że mogą Ci zaufać.

Wzrost konwersji

Oczywiście każdemu biznesowi zależy na wzroście przychodów. Każda inwestycja powinna po czasie przynosić zyski, a nie straty. Tak będzie w przypadku działań SEO i pozycjonowania jeśli wykonywać je będzie doświadczona agencja marketingowa. Większa widoczność w sieci i więcej odwiedzin strony internetowej może obrócić się także wzrost konwersji, a więc dokonanych transakcji. Jest to oczywiście zależne od innych czynników jak ceny, jakość czy dostępność usług oraz produktów. Jednak pozycjonowanie może szybko i na długo wyprowadzić Twoją ofertę na pierwszą stronę wyników Google.

Źródło fotografii: https://kaboompics.com/photographer/karolina