Pozycjonowanie stron – wyzwania w 2021 roku

Gdyby pozycjonowanie wciąż było takie samo, specjaliści SEO nie mieliby szansy na rozwój. Google regularnie wprowadza zmiany w swoim algorytmie i tym samym powoduje, że trzeba być na bieżąco ze zmieniającymi się trendami. Z pewnością i w roku 2021 wiele się wydarzy w branży związanej z marketingiem internetowym. Jakie są prognozy? Na co należy zwrócić uwagę? Przeczytaj poniższy artykuł.  

Użytkownicy stają się coraz ważniejsi 

Pozycjonowanie stron coraz częściej skupia się na użytkownikach. W 2021 r. zapewne w dalszym ciągu to odbiorcy i ich potrzeby będą w centrum zainteresowań. To spowoduje, że specjaliści SEO bardziej skupią się na analizie zachowań użytkowników i będzie to miało wpływ na tworzone treści i dopasowanie ich pod konkretną grupę docelową. Oferta kierowana do potencjalnych klientów powinna być odzwierciedleniem potrzeb i oczekiwań klientów.  

Page Experience, czyli wskaźniki ważne dla strony internetowej

Kontynuacją działań, których celem jest satysfakcja użytkowników, są wskaźniki, które zaproponował Google. Nazywają się one Core Web Vitals i są częścią optymalizacji Page Experience. Każdy z nich bada inny element techniczny strony. LCP mierzy czas ładowania największego elementu na stronie internetowej. FID skupia się na zbadaniu, jak wygląda czas od momentu wykonania interakcji przez użytkownika do przetworzenia tego działania przez przeglądarkę. Natomiast CLS mierzy stabilność wizualną strony, a więc, jak bardzo elementy na stronie zmieniają swoją lokalizację podczas ładowania witryny. Specjaliści SEO w 2021 r. z pewnością będą bardziej przyglądać się tym parametrom, ponieważ wzrasta ich znaczenie w rankingach Google.   

Mobilne podejście do SEO

Coraz bardziej na znaczeniu zyskują także urządzenia mobilne. Użytkownicy chętnie korzystają ze smartfonów, a Google zwraca uwagę na to, że wyszukiwania mobilne przekraczają już 50%. Odpowiedzią na ten niegasnący trend jest aktualizacja Mobile First Index. Najpopularniejsza wyszukiwarka chce priorytetowo traktować strony dostosowane do urządzeń mobilnych, aby ich użytkownicy zyskali pełen dostęp do wartościowych treści. Dla właścicieli stron internetowych, którzy jeszcze nie mają responsywnej wersji witryny, jest to ostatni dzwonek, aby być mobile-friendly.   

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@diggitymarketing