Pozycjonowanie to proces, który w zależności od strony internetowej może być prosty lub trudny. Każdy specjalista SEO pracując nad daną witryną, musi zaplanować szereg działań, których efektem będą wysokie pozycje w wyszukiwarce. Które z nich są najskuteczniejsze? O tym właśnie będzie ten wpis.
Do każdej strony specjalista SEO powinien podejść indywidualnie. Istnieje jednak pewien zestaw działań, które można określić mianem uniwersalnych. Należą do nich: analiza konkurencji, dobór słów kluczowych, tworzenie wartościowego contentu i optymalizacja techniczna strony.
Przyjrzyj się konkurencji
Ty planujesz promocję swojej strony, a w tym czasie Twoja konkurencja też przykłada się do poprawy widoczności w internecie. Dlatego przed rozpoczęciem pozycjonowania należy wnikliwie przyjrzeć się stronom internetowym z tej samej branży, co Twoja. Bez tego trudno przygotować dobry plan SEO. Specjaliści SEO do analizy konkurencji wykorzystują narzędzia, dzięki którym mogą sprawdzić m.in. pozycje Twoich rywali i profile linków przychodzących.
Dobierz odpowiednie słowa kluczowe
Pozycjonowanie opiera się na słowach kluczowych. Nie mogą to być jednak przypadkowe słowa kluczowe, ale powiązane z Twoją działalnością. Gdy na samym początku wspólnie ze specjalistą SEO dobierzecie odpowiednie frazy, będzie to dobry wstęp dla pozycji Twojej strony internetowej. Wtedy też przygotujecie strategię i zadecydujecie, czy chcecie pozycjonować się na frazy ogólne, czy z tzw. długiego ogona, a najlepiej na jedne i drugie.
Twórz wciągające treści
Bez dobrych treści na stronie internetowej trudno mówić o topowych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Google od aktualizacji algorytmu Panda w 2011 r. bardzo zwraca uwagę na content. Strony internetowe, które dostarczają użytkownikom wartościowe treści, mogą liczyć na lepszą widoczność w wyszukiwarce. Właśnie dlatego przygotowując strategię SEO nie można zignorować contentu. Dbając o wysoką jakość publikacji na stronie, pozytywnie wpływasz na SEO.
Zadbaj o optymalizację techniczną serwisu
SEO to nie tylko optymalizacja treści, ale także kodu strony. Odpowiednia struktura, nazewnictwo kategorii, wygląd adresów URL czy posiadanie strony, która dobrze prezentuje się także w wersji mobilnej to tylko niektóre z przykładów, które oddziałują na pozycjonowanie. Tutaj potrzebna będzie wiedza i doświadczenie specjalisty SEO. Z jego wytycznymi odpowiednie przygotowanie strony będzie łatwiejsze.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@pixabay