Content w służbie IT – jak rozwijać markę na rynkach zagranicznych?

Chcesz budować silną markę i zwiększyć liczbę leadów wpadających do Twojej firmowej skrzynki? Jeżeli w Twojej strategii pozyskiwania nowych klientów nie uwzględniasz działań związanych z content marketingiem, szybko napraw ten błąd! Podpowiadamy, jak wiele możesz zdziałać dla swojej firmy IT, gdy odpowiednio zaplanujesz, stworzysz i opublikujesz dobre treści.

Strona internetowa dla klientów, którzy nie zawsze są specjalistami

W centrum Twoich zainteresowań powinna być strona internetowa. Docierają do niej ci, którzy są zainteresowani tym, co robi i co oferuje software house. Przede wszystkim witryna musi być dostosowana językowo do odbiorców. Działasz na rynku niemieckim? – stwórz stronę w tym języku. 

Musisz pamiętać też o tym, że Ty i Twój zespół jesteście ekspertami w swojej branży, ale Twoi klienci nie zawsze wiedzą tak dużo, jak mogłoby się wydawać. Dopracowane opisy produktów oraz dodatkowe materiały wizualne i wideo pomogą klientom lepiej zrozumieć Twój sposób działania i wzmocnią ekspercki wizerunek.  

Blog firmowy dla tych, co chcą wiedzieć więcej

Część klientów chętnie dowie się więcej o IT, tworzeniu oprogramowań i językach programowania. Kto może przekazać im taką wiedzę? Pracownicy Twojej firmy! Są specjalistami, a chęć dzielenia się swoim doświadczeniem z pewnością zostanie odebrana pozytywnie. Firmowy blog to także właściwe miejsce do publikacji newsów z IT, a trzeba przyznać, że w tej branży nieustannie dzieje się coś ciekawego. Gdy Twoja firma osiąga sukcesy, organizuje ważne wydarzenia lub bierze w nich udział, to także warto o tym wspomnieć na blogu. Dzięki takim publikacjom klienci będą mieli okazję lepiej poznać software house. Firmie, która nie jest anonimowa, częściej powierza się wymagające projekty.  

Case study dla chcących poznać konkretne przykłady projektów

O bogatym doświadczeniu swojej firmy możesz opowiedzieć na wiele sposobów. Jak zrobić to tak, aby przyciągnąć uwagę? Wykorzystaj projekty, które Twój zespół już zrealizował. Przykłady konkretnych działań (case study) zakończonych sukcesem są bardziej przekonujące niż ogólne opisy na stronie internetowej. Dla potencjalnych klientów to sygnał, że Twój software house potrafi zmierzyć się różnorodnymi zleceniami. 

Konkurencja w branży IT jest duża. Dlatego musisz zaangażować się w content marketing w IT, jeżeli chcesz rozwijać swoją markę na zagranicznych rynkach. Na początek potrzebny będzie dobry plan. Następne punkty to stworzenie contentu na wysokim poziomie i jego regularna publikacja. Takie podejście będzie miało korzystny wpływ na promocję firmy.