10 działań, które wpływają na widoczność firmy IT za granicą

Filmy technologiczne, ze względu na specyfikę branży IT, najczęściej chcą rozwijać swoją działalność na rynkach zagranicznych. Aby pokonać konkurencję nie tylko w Polsce, ale także za granicą, nie wystarczy wysoka jakość usług i wykwalifikowani specjaliści. Sprawdź, co powinna zrobić Twoja firma, by zwiększyć widoczność za granicą.

Sposoby na zwiększenie widoczności firmy IT za granicą

Promocja firmy IT za granicą to złożone zadanie. Skuteczne konkurowanie jest możliwe tylko wtedy, gdy poprzedzimy nasze działania stworzeniem strategii marketingowej. Co wpływa na zwiększenie widoczności firmy za granicą?

  1. Witryna internetowa

Pomimo rozwoju różnych kanałów social mediowych, gdzie potencjalni klienci mogą zapoznać się z marką, strona www wciąż pozostaje podstawowym źródłem informacji oraz odpowiada za komunikację wizerunkową firmy. 

  1. Linkowanie 

Linkowanie, zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne, ma duży wpływ na siłę serwisu, co przekłada się na jego widoczność w wynikach wyszukiwania. Linkowanie zewnętrzne to linki do Twojej strony, które pojawiają się w innych serwisach internetowych i w ten sposób informują roboty Google, że dany serwis zawiera wartościowe treści. 

Dobór słów kluczowych

Dobór słów kluczowych polega na wyselekcjonowaniu fraz, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, kiedy chcą odnaleźć usługi podobne do Twoich. Ważne, by były to słowa kojarzone z branżą IT, a jednocześnie specyficzne dla konkretnych technologii, którymi posługuje się Twoja firma.

  1. Content marketing

Content marketing dla IT jest wciąż niedocenianym przez polskie firmy elementem promocji. Analizy pokazują jednak, że software house’y na rynkach zagranicznych, wykorzystują treści blogowe do zwiększania widoczności w wyszukiwarce. 

  1. Blog

Blog jest doskonałym sposobem na promocję firmy IT za granicą – treści publikowane w języku angielskim docierają do użytkowników na całym świecie i mają szansę stać generatorem leadów na rynkach UK, USA oraz dla klientów międzynarodowych.

  1. FAQ

Odpowiadając na pytania użytkowników w sekcji FAQ, zwiększasz szansę na odnalezienie swojej firmy przez potencjalnych klientów, którzy szukają konkretnych rozwiązań. 

  1. Case study

Pokazywanie użytkownikom, w jaki sposób Twoja firma radzi sobie z konkretnymi problemami, to dla klienta najlepsza zachęta do skorzystania z podobnych rozwiązań. 

Social media

Media społecznościowe zmniejszają dystans między potencjalnymi klientami a Twoją marką. Prowadzenie social mediów w języku angielskim sprawia, że użytkownicy z całego świata mogą bez trudu zapoznać się z usługami Twojej firmy.

  1. Funkcjonalny układ strony

Czytelne menu oraz responsywny przycisk call to action to tylko niektóre z elementów, pozwalających na pozyskiwanie klientów. Układ strony przyjazny użytkownikom zwiększa widoczność Twojej witryny, ponieważ jest ona częściej wyświetlana użytkownikom. 

  1. UX (User Experience)

Pozytywne oświadczenia użytkownika na stronie www wpływają na to, czy jest ona chętnie wybierana jako źródło informacji, a także zachęcają do skorzystania z usług danej firmy.

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@benchaccounting